Diétabarát csirkemell | Mutimiteszel

12:15



Említettem már, hogy nem igazán szeretek a konyhában sündörögni, de mindenképp szeretnék ezen változtatni. Az utóbbi egy-két hétben elég sok időt töltöttem az ételek körül - és nem csak a hűtőt nyitogattam ki, majd ettem meg az ott található ételeket -, bár csak részfolyamatokat csináltam meg én, de nálam már ez is haladás. Most viszont bevállaltam, hogy az ebédemnek minden egyes elemét én készítem el, s ebből lett ez a mennyei, közben pedig diétabarát főétel. 

Mivel szinte mindig csirkemellet eszek (heti 4x-5x) kezdem unni, hogy minden alkalommal ugyan úgy ízesítem, ezért próbálkoztam kicsit változatosabbá tenni a fő alapanyagomat. Így lett a klasszikus liszt-tojás-zsemlemorzsa hármasból készülő rántott húsból, tojásba és kukoricapehelybe forgatott, sütőben kisütött husi. Köretnek pedig mi mást készíthettem volna, mint rizst?! De azért feldobtam azt is egy kis főtt cukorborsóval, hogy az se legyen olyan unalmas. Egyszerű, gyorsan elkészíthető, diétabarát recept! :)

Hozzávalók:
- csirkemell filé
- só
- bors
- Vegeta
- kukoricapehely
- tojás
- cukorborsó (opcionális, és bármilyen zöldség megfelel)
- rizs
- kókuszolaj
- sütőpapír




Elkészítés:
- Melegítsük elő a sütőt 180 fokra.
- A csirkemell filét szeljük közepes méretekre, majd ízlés szerint sózzuk, borsozzuk és Vegetázzuk mindkét oldalát.
- Amíg a csirkemell kicsit magába szívja a fűszereket, a kukoricapehely egy részét öntsük nejlonzacskóba és kössük össze a zacskó száját, majd a biztonság kedvéért ezt még egybe tegyük bele, s ezt is kössük be. Aztán jöhet a húsklopfoló, de akár a saját kezünkkel is paskolhatjuk a pelyheket, a lényeg, hogy apró darabkákra zúzzuk össze. Maradhat benne egy-két nagyobb darab is, ki hogy szereti; és jöhet a panírozás.
- Üssünk és verjünk fel néhány tojást (hús mennyiségétől függ), ezt is lehet sózni, ha szeretnénk. Egy másik tálba pedig öntsük bele az összezúzott kukoricapelyhet.
- Egyesével forgassuk bele a tojásba a csirkemell darabokat, majd mehet a kukoricapehelybe - ez lesz a prézlije a húsunknak. Rakjunk rá bőven, bár közben úgyis le fog potyogni, de a végén majd még lehet rá szórni. Egy sütőpapírral borított tepsibe helyezzük, s jöhet a következő szelet.
- Ha minden husi rajta van a sütőpapíron, locsoljuk meg a tetejét egy nagyon kevés kókuszolajjal. Nem kell rá sok, éppen csak egy kevés, hogy lágyabb legyen a húsunk.
- Végül 25-30 perc alatt készre sütjük.
- Köretnek rizst ajánlok, hiszen az beleillik a diétába (na meg én amúgy is szinte mindhez rizst eszek), s ha unjunk már a sima rizst, akkor főtt vagy párolt zöldséggel feldobhatjuk azt.

Jó étvágyat kívánok mindenkinek! :)

You Might Also Like

0 hozzászólás