Életmódváltás - a kezdetek | Fittvége

19:18


Kicsit több, mint egy hónappal ezelőtt vittem a hírt, hogy elindítom a Fittvége névre hallgató sorozatomat, mely szerintem remekül leírja mire is számíthattok ilyenkor: fittness bejegyzésekre, amik hétvégente jelentkeznek. Bővebben erről IDE kattintva olvashattok.
Annak a bejegyzésnek a végén azt írtam, egy hét múlva érkezem is az első résszel és elmesélem miként kerültek rám a plusz kilók, s ez milyen testi-lelki következményekkel járt. Ez sajnos azóta sem került fel, aminek oka is van. Őszintén mondom, elkezdtem összeszedni és leírni az elejétől kezdve a dolgokat, félig el is készültem vele, de aztán befúrta magát a fejembe a kis ördög és folyton csak azt suttogta, hogy erre úgysem kíváncsi senki. Így inkább arra gondoltam, hogy hozok egy kis beszámolót arról, hogy a nagyjából két hónappal ezelőtt elkezdett életmódváltásom első lépéseit minként tettem meg, hogy haladok-e a célom felé, s hogy egyáltalán mi a célom. :) A későbbiekben pedig majd folyamatosan hozni fogom az egyes fogyókúrás próbálkozásaimról a tapasztalataimat. Úgyhogy akkor térjünk is rá a lényegre.

Nagyjából két hónappal ezelőtt kezdtem bele sokadik alkalommal a diétába, ami nem is szimplán csak diéta, hanem egyfajta életmódváltás is egyben. Ugyanis rengeteg típusú fogyókúrás módszert kipróbáltam már, de igazi és tartós eredményt nem sikerült elérnem - talán, mert annyira kitartó sosem voltam, mint kellett volna. Szeptember közepén azonban ismét elhatároztam magam, és bátran ki merem jelenteni, hogy az eddigi legjobb úton haladok.

Nyáron elég sokat olvastam a témában, hogy egyes dietetikusok és életmódtanácsadók milyen elvek alapján dolgoznak, milyen módszereket ajánlanak, s mit ígérnek ezekért na meg persze a pénzükért cserébe. Az általuk összegyűjtött információkat, valamint az eddigi tapasztalataimat próbáltam összegyúrni és azok alapján elkezdeni a diétát, fogyókúrát vagy életmódváltást - hívhatjuk bárminek.

Elsőként az étkezéseimre kezdtem el odafigyelni. Amennyire csak tudtam kiiktattam a pékárut az életemből, hiszen rám személy szerint azok vannak a legnagyobb hatással (a későbbiekben tervezek írni arról, hogy mi alapján tudjátok eldönteni, hogy mely makrók milyen hatással vannak rátok), ráadásul imádom őket, tehát korábban minden egyes evés alkalmával fogyasztottam belőle. Eleinte Abonettel helyettesítettem a kenyeret, hiszen elképzelhetetlennek tartottam, hogy egy-egy rántottát, virslit vagy éppen főzeléket csak úgy magába egyek meg, az Abonett kenyér pedig azért kevesebb szénhidrátot tartalmaz. Azt el kell, hogy mondjam, én nem hiszek a teljes kiőrlésű pékárukba, sajnos csak rossz tapasztalatom van velük kapcsolatban, úgyhogy én azokat messziről elkerülöm.

Ezen kívül még két fontos dolgon változtattam az étkezéseimben - s itt még mindig a kezdetekről beszélek -, a pékáru mellett sokkal kevesebb tésztát fogyasztottam, akkor is próbáltam durum tésztából készíteni mindent, hogyha már eszek tésztát, legalább egy fokkal egészségesebben tegyem azt. Valamint teljes mértékben elhagytam a krumplit. Egyik sem volt könnyű lépés a részemről, hiszen mind a pékárut, mind a tésztát nagyon-nagyon szeretem, valamint elég gyakran választottam köretnek a burgonyát is, s ez a három így egyben látványosan rátette a bélyegét a testemre. Hiába mozogtam mellette eléggé intenzíven, ugyanis heti négy alkalommal van minimum két órás táncórám, amit simán betudhatok kardiózásnak, mellette eléggé egészségtelenül és össze-vissza ettem, így semmi eredményt nem értem el.

Ráadásként pedig, áprilisban kiderült laktózérzékeny vagyok. Gondolom mondanom nem kell, hogy a tejtermékeket is imádom, minden este egy bögre tejjel aludtam el, tehát ez elég nagy csapás volt a számomra. Azonban sok mindent meg is értettem ennek kapcsán, hiszen kiderült, hogy ez miatt fájt olyan sokszor a hasam és ez miatt puffadtam fel állandóan. S mivel ezeket is a lehető legminimálisabbra csökkentettem, és persze laktózmentes változatokra váltottam, már ezzel is egy lépéssel közelebb járok a célom eléréséhez.

Nagyon fontos leszögeznem és valószínűleg még rengetegszer el fogom mondani azt, amit nagyon sokan nem értenek meg, még pedig, hogy a szervezetünknek minden makró tápanyagra szüksége van, tehát ugyan úgy szüksége van a fehérjére, a zsírra és vízre, mint a szénhidrátra! Mindennek a kulcsa a mennyiség és persze a minőség!

S hogy mi is a célom pontosan?
Fogyni szeretnék.
Azonban nem szimplán fogyni, ugyanis az eddig felépített izomzatomat szeretném közben megtartani, valamint még többet építeni magamra, a későbbiekben pedig szálkásítani is. A végcélom tehát majd egy, a testalkatomnak megfelelő izmos kinézet. Nos igen, nem egyszerű ez az egész, már alapból a fogyás sem, az út is hosszú lesz, de tudom, hogy képes vagyok rá, s az elmúlt két hónap is ugyan ezt bizonyítja.

Én tehát így kezdtem bele az életmódváltásba, s ez alatt a két hónap alatt már sok fejlődést látok. Bárki, aki gondolkozik rajta, hogy belekezdene, csak támogatni tudom és akár ajánlani is ezeket a lépéseket kezdetnek, amiket én is megtettem! :)

You Might Also Like

2 hozzászólás

  1. Ha csak annyit tesz az ember, hogy a laktózt és a glutént kiiktatja az étrendjéből, már az is látványos változásokra képes. :)
    És persze edzés, mozgás, sok alvás és sok folyadék.
    Szurkolok, hogy minden sikerüljön, amit elterveztél! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen! Főleg akkor, ha az ember még érzékeny is rá! :)
      Köszönöm szépen! :)

      Törlés