Nem a konditerem a minden | Fittvége

10:55



Nem tudom mennyire emlékeztek még a Fittvége névre keresztelt bejegyzéssorozatomra, ugyanis elég rég írtam már ebben a témába. Na nem azért, mert felhagytam volna az életmódváltással és a sporttal, sőt, csupán egy-egy témának a kifejtése rengeteg időt vesz igénybe, ha nem szeretnék összecsapott irományt kiadni a kezeim közül. A statisztikák alapján azonban a legolvasottabb és legérdekesebb posztokat ebben a kategóriában hoztam el Nektek, úgyhogy arra gondoltam, épp itt az ideje az újabb Fittvége bejegyzésnek.
A mai napon arról szeretnék kicsit beszélni, hogy miért nem minden a konditermi edzés, hogy miért nem csak azzal lehet igazi és látványos eredményt elérni.

Az utóbbi időben a csapból is az folyik, hogy "menj konditerembe, ha eredményt akarsz látni", minden a kondizás és a személyi edzők körül forog, de ezt elsősorban olyan emberek mondják, akik kellő tapasztalattal rendelkeznek, már felépítettek maguknak egy bizonyos izomtömeget, esetleg pont testépítők, tehát elértek egy fejlettebb, magasabb szintet. De mi van akkor, ha valaki csak most kezd bele az edzésbe?
Véleményem és tapasztalatim szerint, kezdő és középhaladó szinten bőven elég az, ha otthon esetleg a szabadban saját testsúlyos edzéseket végzünk, ne adj isten egy idő után veszünk otthonra néhány kilós kézi súlyzót, fittness szalagot, fittlabdát, stb.
Persze, ha valaki nagyon szeretne és van rá lehetősége menjen kondiba. Én személy szerint imádom, de most bátorítani szeretnélek titeket arra, hogy merjetek otthon vagy a szabadban edzeni, hiszen azzal is el lehet érni látványos eredményt.

Életmódváltós bejegyzésemben már érintőlegesen beszéltem arról, hogy a diéta, a fogyás, vagy épp az izmosodás első és legfontosabb lépése a helyes táplálkozás. Az, hogy kinek milyen módszer és mely ételek válnak be, egyénfüggő, bár vannak olyanok, melyek általánosságban is működnek. Most azonban a második lépésről, a mozgásról szeretnék beszélni picit bővebben.
 

Ha valaki először szánja rá magát az edzésre, első körben mindenképp az otthoni verzióval kezdjen. Ismerkedjen az alapgyakorlatokkal, tanulja meg miként lehet helyesen elvégezni őket és persze rogyásig gyakorolja azokat. Ezeket ma már rengeteg oldalon, videóban és magazinban is meg lehet találni, ami fontos, hogy az alapokat elsajátítsátok és tényleg szabályosan végezzétek őket. Még egy olyan alap gyakorlatot is, mint a hasprés, lehet helytelenül csinálni, és akkor semmilyen pozitív eredménye nem lesz, sőt, akár tönkre is tehetitek vele a gerinceteket.

Ha az olyan gyakorlatok, mint az előbb említett hasprés, vagy például kitörések, guggolások, fekvőtámaszok már elég jól és magabiztosan mennek, nehezíthettek a feladatokon és bevethetitek a pár kilós súlyzókat (vizesüvegek is megfelelőek homokkal töltve), vagy akár az én személyes kedvenceimet a széket, ágyat és asztalt. S ezek után már érdemes az alap gyakorlatokat keverni a nehezített verziókkal. Ugyanis az izmoknak szüksége van a változatosságra, mert úgy tud fejlődni, tehát ha fél éven keresztül ugyan azokat a gyakorlatokat végezzük és ráadásul ugyan olyan szinten , nem lesznek hatásosak, hiszen hozzászoknak az izmok és már úgymond rutinból csinálják azokat.




Tényleg a saját, szubjektív véleményem és tapasztalatom alapján beszélek.
Én, amikor először kaptam az alkalmon, hogy meglátogathatok egy konditermet, nagyon féltem és zavarban voltam. Hiába sportolok mióta az eszemet tudom, hiába vagyok tisztába azzal, hogy egy-egy gyakorlatnál mi a helyes tartás vagy hiába jártam utána, melyik gép mire jó és miként kell velük megfelelően elvégezni az edzést, egyszerűen féltem attól, hogy kinéznek, hogy beszólnak, stb. Tehát hiába volt elméleti tudásom, szinte rettegtem attól, hogy mi lesz a gyakorlatban. Végül persze jól alakultak a dolgok és néhányan még hajlandóak is voltak segíteni Nekem.

Szóval én azt tudom javasolni, ha eljutottatok már egy szintre, de még nem mertek lenézni a konditerembe, használjátok ki a szabadban kiépített kondi pályákat. Ismerkedjetek a gépekkel, az azokon elvégezhető gyakorlatokkal, esetleg lessétek meg mások miként használják őket (néha én is meglepődök egy-egy gépet mennyiféleképp alkalmazhatunk). Igen, az esetek többségében ott is látnak az emberek, de teljesen más hangulata van, mint a négy fal között. Sokkal szabadabb és úgy tapasztaltam, sokkal segítőkészebbek mások.
Nem mellesleg, egy padot, egy járdaszegélyt, egy mászókát vagy bármi ilyen általánosan a szabadban megtalálható dolgot is fel lehet használni edzéshez. Legyetek kreatívak!



Ezekkel az otthon végezhető, saját testsúlyos gyakorlatokkal - meg persze a helyes táplálkozással - én látványosabb eredményt értem el, mint gondoltam volna. Fél év alatt 8 kilótól szabadultam meg, egy év alatt pedig 12 kilótól. A cél ugyan még nagyon messze van, de köztudott, hogy egy bizonyos szint után már lassabb a fejlődés és a változás mértéke, úgyhogy nem állok meg, nem adom fel.

Ahogy említettem, rengeteg helyen találhatunk otthon és a szabadban is elvégezhető gyakorlatokat, azonban ha szeretnétek, ha lenne rá igény, egy bejegyzésben szívesen mutatok én is párat, s leírnám mire kell figyelni a mozdulatok közben; hátha segítségetekre lehetek. Ha szeretnétek egy ilyen posztot, jelezzétek felém vagy itt kommentbe, vagy facebook oldalamon, esetleg e-mailben! Azt se felejtsétek el leírni, milyen szintű (alap vagy középhaladó) gyakorlatok érdekelnének titeket! :)


~ o ~
Képek forrása: workoutlabs.com 

K Ö V E S S E T E K   I T T   I S
Instagram: @mindofmineblog
Pinterest: Diusssh

You Might Also Like

2 hozzászólás

  1. Mindig a falba verném a fejem amikor valaki azzal jön, hogy nincs ideje-pénze kondiba menni azért nem sportol, vagy épp ha egyedül kell edzenie akkor nem érez motivációt.
    Az nem elég motiváció, hogy nem tetszik neki amit a tükörben lát?

    Én is otthon edzek, csak januárban-februárban szoktam terembe járni, mert akkor nem szeretek kint futni.
    van otthon 60kg súlyunk, kétkezes, egykezes súlyzók, 6 kg kettlebell, gumiszalag, bokasúly, ezekkel azért már lehet kezdeni valamit.
    De egyébként ha valakinek inkább a fogyás a célja, akkor a HIIT, plates és a testsúlyos edzések is remekül működnek.

    Hasznos poszt volt, legyen még ilyen, sokaknak segítesz vele szerintem! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is így vagyok.
      A HIIT edzéseket egyébként nagyon szeretem, de nem akartam egyelőre ilyen mélységekbe belemenni, esetleg ha majd lesz rá igény, akkor szívesen "beszélek" ezekről is.

      Köszönöm a kommentet és a biztatást is! El sem hiszed mennyt jelent ez nekem! :) Igyekszem folytatni ezt a vonalat, s remélem tényleg segítségül lehetek néhány ember számára! :)

      Törlés