Így vágj bele az életmódváltásba | Fittvége

11:14



Hányszor hallottuk már azt a történetet, hogy xy belekezdett egy diétába vagy épp életmódváltásba, de néhány hét után már fel is adta? S vajon hányszor fordult elő ez már velünk, a barátainkkal, ismerőseinkkel, családtagjainkkal? Valószínűleg rengetegszer. Hiszen egy-egy ilyen projektbe belekezdeni sem könnyű, tartani magunkat hozzá pedig végképp nem. Kivételek persze mindig vannak, s minden tiszteletem az övüké.

A leggyakoribb probléma, ami miatt a könnyebb utat választjuk (azaz feladjuk), hogy felkészületlenek vagyunk, drasztikus módon vágunk bele a dologba és ezzel párhuzamosan pedig azonnali eredményeket várunk. Ez viszont egyáltalán nem hatásos megoldást, legalább is tapasztalataim szerint. Éppen ezért szeretném most megosztani veled azt a néhány alap dolgot, melyek segítségével sokkal könnyebben érheted el a diétás és/vagy életmódváltós céljaidat.




1. Határozd el magad
Az első és legfontosabb dolog, hogy meglegyen a kellő motivációd és elszántságod. Tudatosítsd magadban, hogy pontosan miért is szeretnél belevágni az életmódváltásba. Akár az egészségesebb életmód, akár a súlyvesztés a cél, legyél tisztába azzal, hogy ez nem egy kényszer, csakis saját magad miatt és saját magadért csinálod. 

2. Legyél felkészült
Fontos, hogy úgy vágj bele ebbe az egészbe, hogy a témával kapcsolatban egy alap tudás van mögötted, mert ha ezt elmulasztod, akár rosszabbat is tehet a szervezeteddel. Olvass utána a témának az interneten, nézz ezzel kapcsolatos videókat, kérd ki a hasonló körben mozgó ismerőseid, barátaid véleményét, járj utána a tapasztalatoknak. Aztán vond le a kellő tapasztalatokat, és figyelj oda arra, hogy NE HIGGY EL MINDENT MINDENKINEK! Az előbb felsorolt források csak útmutatót adjanak (valakinek ez jön be, valakinek az, valakinek így reagál a szervezete, valakinek úgy), a konzekvenciákat neked kell levonnod és a későbbiek kikísérletezned magadnak, hogy számodra mi a megfelelő és mit hanyagolj.

3. Apró lépésekben haladj
Ha meg van a kellő motiváció és információkosár, akkor bátran vágj bele, viszont ügyelj arra, hogy apró lépésekként haladj. Először mondjuk csak csökkentsd a napi bevitt szénhidrát mennyiséget, fogyassz több zöldséget és gyümölcsöt, s iktass be heti 1-2 edzést. Utóbbit végezheted akár a természetben, akár otthon, de ha van elég bátorságod lenézhetsz egy edzőterembe is. A lényeg, hogy fokozatosan térj át az egészségesebb ételekre, ne vonj meg magadtól egyből mindent és hidd el, sokkal könnyebben fogod venni az akadályokat.

4. Avasd be a barátokat és a családot
Nagy segítség lehet, ha leülsz és elmondod a közvetlen környezetednek, hogy te most igenis belekezdesz a dologba és szeretnéd, hogyha elfogadnák ezt. Ugyanis sokat jelent, ha nem vesznek ajándékba olyan termékeket, amiket nem szeretnél fogyasztani, amik csak visszafognak. Vagy épp ha mondjuk a vegetáriánus életmódra szeretnél áttérni, akkor nem főznek neked húsos ételt, stb. Mondd el nekik, hogy nem kell, hogy kövessenek téged ebben, csak fogadják el, hogy te így döntöttél. S ki tudja, lehet, hogy valakit annyira motiválsz, hogy elkísér majd téged ezen az úton.

5. Ne add fel!
Az út elején előfordulhat, hogy akadályokba fogsz ütközni. Sőt, biztos vagyok benne, hogy akadnak meg nehézségek. Elképzelhető, hogy "bűnbe esel" és egy-két étkezés erejéig helytelenül táplálkozol vagy épp nem mész el edzeni és még sorolhatnám. Ez  miatt azonban nem szabad elszomorodni. Mindenkivel megesik, hogy elgyengül és a legszívesebben feladná, s emiatt pedig sanyargatja saját magát. Szerinted a legnagyobb fitness guruk, a leghíresebb életmódváltók és prédikálók az elején nem szenvedtek ilyesfajta problémáktól? De igen! Ők is ugyan úgy végigjárták ezt az utat - sőt, talán néha még most is történik velük hasonló -, viszont abban különböznek és azért lettek ennyire sikeresek, mert NEM ADTÁK FEL! Kitartás, kitartás, kitartás!
6. Folyamatosan keresd a motivációt
Valamelyest az előző ponthoz kapcsolódik ez, hiszen ahogy ott is írtam, lesznek gyengébb napjaid, amikor teljes lesz a káosz és úgy érzed összeomlottál. Ennek a hátterében gyakran az áll, hogy elfogyott a motiváció, úgy is mondhatnám, hogy kiürült az a virtuális üzemanyag. Éppen ezért lényeges, hogy folyamatosan keresd az újabb inspirációt, töretlenül szívd magadba az információkat - hiszen az ember napról napra tanul valamit. Mindig tartsd fent az érdeklődésedet és keresd a kihívásokat.

+1. Ne hasonlítsd magad máshoz
Ráadásként írom ezt a pontot, de talán mégis ez a legfontosabb az összes közül. Soha, semmilyen körülmények között ne hasonlítsuk magunkat másokhoz! Hogy miért? Mert minden egyes emberi test, emberi szervezet más és más, mind a felépítése, mind a működése. Mások a génjeink, más a munkánk, más az életvitelünk, más a mentalitásunk. Nem tudhatjuk, hogy az az illető, akit irigyelünk, akihez hasonlítjuk magunkat mit adott fel az álomalakért, min ment keresztül azért, hogy megvalósítsa az álmát. Ösztönzőleg természetesen hathat ránk a kinézete, a viselkedése, a szavai, a kitartása,azonban csak és kizárólag saját magunkhoz hasonlítsuk magunkat. Mindig azt mérlegeld, hogy honnan indultál és ahhoz képest mit értél el, hogy a saját tudásodhoz és energiádhoz mérten hova sikerült eljutnod. Hiszen belőled is csak egy van, és ez tesz téged utánozhatatlanná, egyedivé.

You Might Also Like

2 hozzászólás

  1. Nagyon motiváló ez a bejegyzésed. A mindennapi életben is nagyon igaz, nem csak a sportolás tekintetében. Csak így tovább és kitartást a mostani kihíváshoz :)

    Üdv,
    Andi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszett és így látod, hisz az a célom, hogy másokat segítsek, motiváljak. S ha már csak egy embert sikerült lelkesítenem ezzel, megérte.
      Köszönöm szépen! :)

      Törlés