Aprócska praktikák a minőségi alvásért

09:37



Nem mindenki van abban a szerencsés helyzetben, hogy este amint lehajtja a fejét a párnára, szinte már azonnal álomba is zuhant. Sajnos rengetegen küzdenek azzal a problémával, hogy csak órákkal később képesek elaludni, mert vagy kattog valamin folyamatosan az agyuk, vagy nem találják a helyüket, vagy még sorolhatnám tovább pontokat. Pedig az alvás, a minőségi alvás hihetetlenül fontos a szervezetünknek, ugyanis a testünk ekkor regenerálódik, s ehhez a pihenés elengedhetetlen.
Szerencsére én az esetek többségében a szinte rögtön álomba merülök kategóriához tartozom, de ez nincs és nem is volt mindig így. Éppen ezért most szeretném veletek megosztani azokat a trükköket, amik segítettek a könnyebb elalvásban és a minőségibb "szundikálásban". 

1. Friss levegő:
Számomra az egyik legfontosabb elalvás előtt az, hogy ki legyen szellőztetve a szoba és friss levegő járja át a helyiséget. Egyrészt, mert a testünknek és a lelkünknek is jót tesz a tiszta, üde oxigén, másrészt mert nagyban hozzájárul a könnyebb elalváshoz, ha nem egy áporodott légkörű szobában kell nyugovóra térnünk.

2. Mobil stop:
Vagy laptop vagy tablet vagy bármilyen más technikai kütyü. Ezalatt pedig azt értem, hogy elalvás előtt egy-másfél órával már nem nyomkodom a telefonomat, ráadásul jó messzire is teszem magamtól, hogy még véletlenül se legyen nagy a kísértés a nyomkodására. Ilyenkor már úgyis csak az instát pörgetném folyamatosan. Helyette inkább egy könyvbe merülök bele vagy nagy ritkán a televíziót sassolom.

3. Vacsora:
S ha már a "mit nem csinálok" kategóriánál tartok, elalvás előtt egy órával már nem étkezem egyáltalán semmit, ugyanis az eléggé meg szokta terhelni a gyomromat és nehéz, fájós hassal egyáltalán nem tudok pihenni - abból mindig csak a szenvedés lesz.



4. Párologtató:
Mind a levendulaolaj, mind a citromfű olaj ellazít, relaxál, megnyugtat, így ha nagyon nehezen megy az elalvás nagyjából 3-4 deci meleg vízbe szoktam cseppenteni 2-3 cseppet. De akár párnára is csepegtethető (csak akkor sokkal erősebb lesz az aromája), s egyszerre is használható a kettő.

5. Jóga:
Vannak napok, amikor úgy érzem túl vagyok pörögve, az agyam folyamatosan kattog és energiám is rengeteg van még, viszont már nagyon aludni kellene annak érdekében, hogy másnap kipihent lehessek. Ilyenkor szoktam egy 10-20 perces relaxáló, alvásra felkészítő jógát elvégezni, amely egyrészt segít lecsendesíteni az elmémet, másrészt a bennem dúló energiákat is le tudom vezetni. Nem mellesleg, közben még a kispárnámat is tudom használni. ;) - hogy miről beszélek? Katt ide és megtudhatod. :)

+1. Lefeküdni időben:
Valószínűleg ezt kellett volna az első pontba írnom, de annyira egyértelműnek tűnik, hogy csupán ráadásként említem meg. Minden egyes nap próbálok arra törekedni, hogy időben lefeküdjek és ez nem azt jelenti, hogy este 9 órakor már ágyban vagyok. Hanem tudom, hogy mennyi a saját alvás szükségletem és azt is, hogy másnap mikor kell majd felkelnem, s ezek arányában értem az "időben lefekvést". Igyekszem minden egyes nap megadni a testemnek a kellő időt a regenerációra, hogy másnap újult energiákkal kezdhessek neki a feladatoknak.

Az első három pontban felsoroltakat minden nap alkalmazom, míg az utolsó kettőt csak alkalmanként, ha úgy érzem szükség van rá. Ezeknek bármelyik kombinációját ajánlom vagy akár egyesével kipróbálva is. Remélem a segítségetekre lesz valamelyik!

Ha bármelyik pontot kipróbáltátok már korábban vagy épp ennek a bejegyzésnek a hatására, kérlek írjátok meg nekem hozzászólásban vagy facebookon, hogy beváltak-e, valamint szívesen fogadom a további alvás segítő, alvás javító praktikákat is!

You Might Also Like

0 hozzászólás